ESENTEPE ORTAOKULU
KAPSAMLI GELİŞİMSEL REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA
PROGRAMI
GENEL AMACIMIZ
Esentepe Ortaokulunda yürütülmekte olan Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programı (KGRP), öğrencilerimizin ihtiyaçlarına ve gelişim özelliklerine göre tasarlanmıştır. KGRP' mızın nihai amacı öğrencilerimizin yaşam kariyeri gelişimlerini desteklemektir. KGRP ile okulumuzdaki bütün öğrencilerimizin yaşamlarındaki çeşitli rollerine, yaşam olaylarına ve yaşam alanlarına hazırlanması hedeflenmektedir. Diğer bir ifade ile KGRP'mızın genel amacı; insana, topluma ve dünyaya duyarlı, kendi potansiyelini tanıyan, özsaygısı gelişmiş, sosyal becerileri güçlü, kendini yönetme becerilerine ve kariyer planlama becerilerine sahip, psikolojik iyilik halini güçlendirme yollarını bilen öğrenciler yetiştirmektir.
Gelişimsel ve önleyici özelliği olan KGRP'mız, psikolojik danışmanımız ve okuldaki rehberlikle ilgili diğer personel ( müdür, müdür yardımcısı, sınıf öğretmenleri, sınıf rehber öğretmenleri, okul rehberlik hizmetleri kurulu ve toplumdaki ilgili uzmanlar ) tarafından geniş katılımla yürütülmektedir.
YETERLİKLERİMİZ
Okul öncesi eğitim sınıfımızdan 8. sınıfa kadar bütün öğrencilerimiz üç gelişim alanında aşağıdaki yeterlikleri kazanacaklardır:
Kişisel-Sosyal Gelişim:
- Esentepe Ortaokulu öğrencileri, kendilerini ve başkalarını tanımaya yardımcı olacak bilgi, beceri ve tutumları geliştirirler.
- Esentepe Ortaokulu öğrencileri, kendilerine, ailelerine, ülkelerine ve dünyaya karşı sorumluluklarını benimserler.
- Esentepe Ortaokulu öğrencileri, fiziksel ve zihinsel sağlığa yardımcı olacak kişisel beceriler geliştirir ve benimserler.
- Esentepe Ortaokulu öğrencileri, kendi potansiyellerini fark eder ve yegâne özelliklerini benimseyecek bir anlayış geliştirirler.
- Esentepe Ortaokulu öğrencileri, akranları ve yetişkinlerle etkili olarak iletişim kurma ve sürdürme becerisi geliştirirler.
Akademik Gelişim:
- Esentepe Ortaokulu öğrencileri, okulda ve yaşamlarında öğrenmelerine katkı sağlayacak bilgi, beceri ve tutumlara sahip olurlar.
- Esentepe Ortaokulu öğrencileri, öğrenmenin önemini fark eder ve kendi öğrenme stillerine uygun etkili çalışma becerileri geliştirirler.
- Esentepe Ortaokulu öğrencileri, kendi potansiyellerine uygun ortaöğretim kurumlarına girmelerine yardımcı olacak bilgi, beceri ve tutumları geliştirirler.
- Esentepe Ortaokulu öğrencileri, akademik başarı ile çalışma hayatı, sosyal yaşam ve toplum ilişkilerini kavrarlar.
- Esentepe Ortaokulu öğrencileri, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum benimserler.
Kariyer Gelişimi:
- Esentepe Ortaokulu öğrencileri, yaşam biçimleri, yaşam rolleri, yaşam mekânları ve yaşam olaylarının birbirleri ile etkileşimini kavrarlar.
- Esentepe Ortaokulu öğrencileri, gelecekle ilgili yaşam olaylarını tahmin edebilir ve kendilerini bu konumlara hazırlamak için gereken bilgi, beceri ve tutumlara sahip olurlar.
- Esentepe Ortaokulu öğrencileri, çalışma dünyasını araştırma, kendini tanıma ve kariyer seçimi yapma becerilerine sahip olurlar.
- Esentepe Ortaokulu öğrencileri, karar verme sürecini anlayarak, şu anki seçimlerinin geleceklerini nasıl etkilediğini kavrarlar.
- Esentepe Ortaokulu öğrencileri, kendi potansiyelleri, okul yaşamları ve çalışma dünyası arasındaki etkileşimi kavrayarak ve kendi kariyerlerini planlamak için gerekli donanıma sahip olurlar.
GEREKÇELERİMİZ
Yaşadığımız çağda bilgi ve bilginin bize getirdiklerini nasıl kullanacağımız oldukça önemlidir. Bu çağda bilgiyi farklı, yaratıcı tarzda sunabilen, çağın gerektirdiği şekilde kendini yenileyebilen, bilişim teknolojilerine ayak uydurabilen bireylere talebi artırmıştır. Eğitim sistemi kendisini tanıyan, eleştirel düşünebilen, yaratıcı, işbirliğine ve ekip çalışmalarına yatkın, karar verme ve problem çözme becerilerine sahip bireyler yetiştirecek şekilde yapılanmak durumundadır. Yaşadığımız çağda eğitim kurumları, öğrencilere iki alanda beceri kazandırmaya çalışmaktadır. Bunlar öğretim programları ile "akademik beceriler" ve gelişimsel odaklı Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) hizmetleri ile "yaşam becerileri"dir.
Toplumdaki hızlı değişim, öğrencilerin gelişimlerini de olumsuz etkilemektedir. Yetişkin hayatına hazırlanan çocuk ve gençleri birçok problem beklemektedir. KGRP öğrencilerin yüz yüze kaldıkları ve kalacakları olası problemlerinde onları desteklemek ve yardımcı olmak için çaba gösterir. Gelişimsel anlayışa sahip PDR hizmetleri öğrencilere kendini tanıma ve kabul etme, etkili iletişim becerileri, karar verme-problem çözme becerileri, yaşam felsefesi geliştirme, stresle baş etme ve öfke kontrolü, sorumluluk bilinci vb. kazandırmaya odaklanmıştır.
Öğrencilerin her yönüyle sağlıklı olarak gelişmesi ve toplum hayatına atılması yalnızca öğretim etkinlikleri ile gerçekleştirilemez. Bunu, öğretim ve rehberlik programlarının birlikte uygulandığı bir eğitim programı ile başarabiliriz. KGRP öğrencilerimize çeşitli yaşam becerileri kazandırarak, onların sağlıklı ve mutlu bireyler olarak hayata kazandırılmasına yardımcı olamaya çalışmaktadır.
İLKELERİMİZ
- KGRP'mız tüm öğrencilere hizmet sunar.
- KGRP'mız öğrencilerimizin gelişim dönemlerine ve ihtiyaçlarına göre düzenlenmiştir.
- KGRP'mız öğrencilerin gelişim düzeylerine uygun yeterliklere ve ölçülebilir öğrenci kazanımlarına göre düzenlenmiştir.
- KGRP'mız öğrencilere kişisel-sosyal gelişim, eğitsel gelişim, kariyer gelişimi alanlarında yeterlikler kazandırmayı amaçlar.
- KGRP'mız gelişimsel olduğu kadar önleyici ve tedavi edici hizmet de sunar.
- KGRP'mızın asıl sorumluluk bu alanda eğitim almış psikolojik danışmanlara aittir.
- KGRP'mızın yürütülmesinde okul rehberlik personeli destekler ve yardımcı olur.
- KGRP'mız sistematik olarak yapılan planlama, tasarlama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme aşamaları ile sürekli güçlendirilir.
- KGRP'mız okulumuzun eğitim misyonunun bütünleyici bir parçasıdır.
- KGRP'mız bağımsız bir programdır.
PROGRAM MÜDAHALELERİMİZ
Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programımız dört ana program öğesi ile hizmet sunacak şekilde tasarlanmıştır:
1) Rehberlik Müfredatı: Anasınıflarımızdan 8.sınıfa kadar bütün öğrencilerimize ulaşma fırsatı veren, bu nedenle KGRP'mızın temelini oluşturan müdahalelerin bulunduğu öğesidir. Burada iki türlü müdahale türü yer almaktadır:
- Sınıf rehberliği: Sınıflarımızda haftada bir ders saati sınıf rehberliği etkinlikleri yürütülecektir.
- Okul kapsamlı etkinlikler: İhtiyaca göre geniş öğrenci gruplarımıza yönelik düzenlediğimiz aktiviteleri ( meslek tanıtma günleri, kariyer bayramları, ortaöğretim kurumlarına ziyaretler vb.) içermektedir.
2) Bireysel Planlama: Öğrencilerimizle bire bir ya da küçük gruplar halinde, onların kendilerine uygun eğitsel ve kariyer planı yapmalarında destek olduğumuz program öğesidir.
3) Müdahale Servisleri: Öğrencilerimizin kişisel-sosyal gelişimlerine destek olduğumuz ve gelişimsel problemleri çözmelerinde onlara yardımcı olduğumuz program öğemizdir. Müdahale servislerinde aşağıdaki hizmetler yürütülmektedir:
- Bireysel psikolojik danışma: İhtiyacı olan öğrencilerimizle bire bir terapötik ilişki kurarak verdiğimiz hizmettir.
- Grupla psikolojik danışma/ psiko-eğitim: Küçük gruplar halinde öğrencilerin kişisel-sosyal, akademik ve kariyer gelişimlerine destek olmak için yaptığımız müdahalelerdir. Çeşitli psiko-eğitim programları ( kimlik gelişimi, etkili ders çalışma, kariyer planlama vb.) ile öğrencilerimizin gelişimleri desteklenecektir.
- Ebeveyn-öğretmen konsültasyonları: Ebeveyn ve öğretmenlerimizin çocuklarımızın gelişimlerinde etkili rol model olmalarını sağlamak için onlara destek verdiğimiz hizmetimizdir.
- Havale: İhtiyacı olan öğrencilerimizin ilgili uzmana yönlendirilmesi için yaptığımız çalışmalarımızdır.
4) Sistem Desteği: Sistem desteği yukarıda belirttiğimiz üç program öğesinin aktivitelerini desteklemek ve güçlendirmek için yaptığımız aktivitelerden oluşur. Bunlar:
- Araştırma ve geliştirme: KGRP'mızın değerlendirilmesi, izleme çalışmaları, geliştirme çalışmaları, güncelleştirilmesi vb. gibi çalışmalarımızdır.
- Profesyonel gelişim: Psikolojik danışmanlarımızın mesleki bilgi ve becerilerini düzenli olarak geliştirmek için yaptıkları çalışmaları kapsar.
- Ekip ve çalışma grupları: KGRP'mızın etkililiği için rehberlik birimimiz kendi içinde ve okuldaki diğer çalışma grupları ile yaptıkları ekip çalışmalarını içerir.
- Program yönetimi: KGRP'mızı destekleyecek gerekli görevleri plânlama ve yönetme çalışmalarını içerir.
İNSAN KAYNAKLARIMIZ
KGRP'mız geniş bir katılımla (yöneticilerimiz, rehberlik birimi elemanlarımızın öğretmenlerimiz) yürütülmektedir. Programdan sorumlu okul rehberlik personelimizin bilgileri aşağıda verilmiştir.
- Okul Müdürümüz: Remzi DEMİR
- Psikolojik Danışman: Esma GÜZEL
- 3/A Sınıf Rehber Öğretmeni: MEHMET EMİN ÇELEBİ
- 3/B Sınıf Rehber Öğretmeni: CEYDA TAŞKIN
- 4/A Sınıf Rehber Öğretmeni: KADRİYE FİGEN DİKİCİ
- 4/B Sınıf Rehber Öğretmeni: GÜLDEREN ŞAHİN
- 5/A Sınıf Rehber Öğretmeni: YILMAZ KURUMLU
- 5/B Sınıf Rehber Öğretmeni: NAGİLE GELEN
- 5/C Sınıf Rehber Öğretmeni: ESRA TEMURER
- 5/D Sınıf Rehber Öğretmeni: NESRİN İNAN
- 6-A Sınıf Rehber Öğretmeni: SİBEL YAPICI
- 6-B Sınıf Rehber Öğretmeni: ÜLKÜ KAFALI
- 6-C Sınıf Rehber Öğretmeni: GAMZE ŞAHİN
- 6/D Sınıf Rehber Öğretmeni: DURALİ UÇAK
- 7-A Sınıf Rehber Öğretmeni: GÜLÇİN KAHYA
- 7-B Sınıf Rehber Öğretmeni: HAKAN DEMİRER
- 8-A Sınıf Rehber Öğretmeni: ÜLKÜ MUTLAY
- 8-B Sınıf Rehber Öğretmeni: EBRU ULUÇAY
- Okul Rehberlik Hizmetlerini Yürütme Komisyonu:
¨ REMZİ DEMİR
¨ ESMA GÜZEL
¨ MEHMET EMİN ÇELEBİ
¨ KADRİYE FİGEN DİKİCİ
¨ NESRİN İNAN
¨ ÜLKÜ KAFALI
¨ GÜLÇİN KAHYA
¨ EBRU ULUÇAY
- Okul Dışı Yardımcılarımız: Polatlı Rehberlik Araştırma Merkezi
Bize ulaşabileceğiniz gün ve saatler: Pazartesi-Cuma arası her gün 09.00-14.30 arasındadır.